poniedziałek, 30 maja 2011

Jaki olej silnikowy?

Aprobaty olejowe producentów samochodowych


Autorem artykułu jest oleje



Poza oznaczeniami okresląjącymi lepkość oleju i normami API i ACEA przy wyborze oleju silnikowego, szczególnie w przypadku nowszych modeli aut gdzie stosowane są oleje syntetyczne należy zwrócić uwagę na wymogi ich producentów, które zostały opracowane przez nich dla zapewnienia optymalnej pracy silnika.
Wprowadzanie przez producentów samochodowych coraz to nowszych i bardziej rygorystycznych specyfikacji związane jest  ze zmianami technicznymi w ich silnikach. Do zmian tych można zaliczyć  zmiany konstrukcyjne (pompowtryskiwacze), przyczyny ekologiczne (filtr cząstek stałych - DPF) oraz dążenie do wydłużenia okresów między wymianami. Oleje które spełniają te wymagania otrzymują oficjalne aprobaty lub spełniają wymagane normy. Do najczęściej spotykanych na opakowaniach olejów silnikowych aprobat  producentów samochodowych należą:

- Mercedes Benz MB 229.1 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A2/B2)

- Mercedes Benz MB 229.3 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A3/B4)

- Mercedes Benz MB 229.31- olej do silników typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)

- Mercedes Benz MB 229.5 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych z systemem ASSYST (minimalna jakość ACEA A3/B4)

- Mercedes Benz MB 229.51 - do silników benzynowych i typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)

- VW 500.00 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych

- VW 502.00 - olej do silników benzynowych o wysokich osiągach

- VW 503.00 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymian

- VW 504.00 - olej do silników benzynowych spełniających wymagania normy Euro IV

- VW 505.00 - olej do silników wysokoprężnych z intercoolerem

- VW 505.01 - olej do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczem

- VW 506.00 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany

- VW 506.01 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany z pompowtryskiwaczem

- VW 507.00 - olej do silników wysokoprężnych spełniających wymagania normy Euro IV

- BMW Longlife LL-98 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B3)

- BMW Longlife LL-01 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- BMW Longlife LL-04 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- GM-LL-A-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- GM-LL-B-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- Ford M2C 913-A - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)

- Ford M2C 913-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)

- Ford M2C 917-A - wymogi specyfikacji są takie same jak przy VW 505.01

- Ford M2C 934-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych  (minimalna jakość A5/B5/C1)

- Renault RN 0700 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych

- Renault RN 0710 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych

- Renault RN 0720 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (z filtrem cząstek stałych DPF)

---

http://olejeismary.blogspot.com/



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz